Köpevillkor

 

Detta avtal gäller från och med 2019-06-28

Innehållsförteckning

  • 1. Allmänt
  • 2. Beställning
  • 3. Priser och avgifter
  • 4. Produkter och sortiment
  • 5. Betalning
  • 6. Fullgörande
  • 7. Leverans
  • 8. Ångerrätt och återköp
  • 9. Reklamation och garanti
  • 10. Returer
  • 11. Förbehåll
  • 12. Ansvarsbefrielse
  • 13. Personuppgifter och sekretess
  • 14. Övrigt

§1. Allmänt

Dessa köpevillkor (”Avtalet” nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). Ekerö Innemöbler AB (Organisationsnummer: 556597-4044) är den säljande parten. Den köpande parten benämns som ”Kund” i detta avtal. Villkoren i Avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år och till näringsidkare med hemvist i Sverige.

Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på https://www.ekeromobler.se (”Webbplatsen” nedan) samt via telefon eller e-post.

§2. Beställning

Hos Ekerö Innemöbler AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser.

Ekerö Innemöbler AB tar emot din beställning när du klickar på knappen ”Genomför köp” i kassan. Genom att klicka på knappen ”Genomför köp” accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När Ekerö Innemöbler AB har mottagit din beställning får du ett e-postmeddelande med orderbekräftelse till den e-postadress som du angav när du beställde. Ekerö Innemöbler AB erbjuder även kunder att göra beställning på telefon: 08-56034040 eller via e-post till: support.inne@ekeromobler.se.

När du klickar på knappen ”Genomför köp” sluts detta Avtal.

Handla tryggt med rätt att ändra din beställning

Om du skulle ändra dig har du också möjlighet att ändra din beställning.
För ändring av beställning ska du kontakta oss via e-post på: support.inne@ekeromobler.se.
Ändring av beställning måste meddelas innan beställning genomförs till leverantör eller packas (effektueras).

Handla tryggt med rätt till avbeställning

Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning.
För att göra en avbeställning ska du kontakta oss via e-post på: support.inne@ekeromobler.se.
Avbeställning måste meddelas innan beställning genomförs till leverantör eller packas (effektueras).

§3. Priser och avgifter

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesats.
Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%.

Avgifter för frakt kan tillkomma vid varje beställning, se §7. Leverans i Avtalet för mer information.

Erbjudanden

Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

§4. Produkter och sortiment

Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning om det krävs för produktens användande.

Färgåtergivning på produktbilder

De produktbilder som visas på webbplatsen skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar dem färger du upplever på din bildskärm.

§5. Betalning

Vid köp i webbshop

Ekerö Innemöbler AB använder Ecster (Ecster AB, organisationsnummer 556993–2311)

Om Ecster

Ecster erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.

Ecster Pay

I samarbete med Ecster erbjuder vi faktura, delbetalning, kortbetalning och Swish genom e-handelskassan Ecster Pay.

Genom att använda kassan godkänner du Ecster Pays användarvillkor. Genom att klicka på “Genomför köp” accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor.

Hantering av all information i Ecster Pay sker krypterad med SSL.

Delbetalning

Ecster erbjuder privatpersoner att teckna ett kontokreditavtal och delbetalning av köp. I kassan väljer du delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. Du kan när som helst välja att betala köpet i sin helhet.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen skickas hem till dig. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Ecster står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.

Förutsättning för att ansöka om att delbetala är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

Om du tidigare delbetalat en vara genom Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditupplysning. Om kreditgränsen på kontot är för låg för ditt köp ansöker du enkelt om en höjning.

Exempel:
Du har gjort ett köp för 10 000 kr och har valt att dela upp köpet på 12 månader till 0% ränta. Uppläggningsavgiften är 295 kr och det tillkommer en administrativ avgift på 29 kr. Din månadskostnad blir då 887 kr. Efter 12 månader kommer du att ha betalat totalt 10 643 kr. Det innebär en effektiv ränta på 12,31%.

Ett kort på köpet

När du delbetalat så har du möjligheten att få ett kort. Kortet är kopplat till din beviljade kontokredit och har Mastercard-koppling. Med kortet kan du betala och ta ut kontanter i hela världen. Du får bonus på alla köp och varje månad får du fina erbjudanden och förmåner.

Om Ecster kortet

Fullständiga villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Faktura

Ecster erbjuder privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 29 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Kreditgivare är Ecster AB. Ecster är ett registrerat kreditmarknadsbolag som har tillstånd att bedriva verksamheten enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse. Ecster står under Finansinspektionens tillsyn och är registrerat i Bolagsverkets bolagsregister.

Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är över 18 år och inte har några betalningsanmärkningar.

Kortbetalning

Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort. Kortuppgifterna är krypterade med SSL och hanteras av vår samarbetspartner Ecster som är certifierade enligt PCI-DSS.

Vi använder oss av 3D-secure (Verified by Visa/MasterCard SecureCode) som är ett autentiseringssystem för säkra kortbetalningar från Visa och Mastercard. Om du väljer att identifiera dig med BankID/Mobilt BankID kan du välja att spara ditt kort i Ecster Pay för att underlätta vid framtida köp.

Swish (kommer snart)

Är du ansluten till Swish kan du betala via din Swish-app. Öppna upp appen i din mobila enhet och godkänn betalningen med ditt Mobila BankID.
Efter genomfört köp dras pengarna direkt från ditt bankkonto. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till samma konto.

 

Vid köp i butik eller via kundtjänst

Privatperson
Vid köp i butik eller via kundtjänst tar vi 25% i handpenning som antingen betalas till bankgiro 5049-8492 eller med kort/kontant (VISA/Mastercard/Amex). Slutlikvid betalas före leverans via bankgiro eller i samband med leverans med kort. Vid betalning via bankgiro skall aktuellt ordernummer anges som betalningsreferens. Det går givetvis bra att betala hela ordersumman i förskott. Din order effektueras när betalningen är Ekerö Innemöbler AB tillhanda.

Företag
Vid köp i butik eller via kundtjänst tar vi 50% i handpenning som faktureras. Slutlikvid betalas i samband med leverans mot slutfaktura.

§6. Fullgörande

Ekerö Innemöbler AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen ”Genomför köp” i kassan. Ekerö Innemöbler AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.

§7. Leverans

Produkter levereras till den adress du uppgivit vid beställning, alternativt via ombud i samarbete med våra logistikpartners. Vi erbjuder även dig att hämta ut beställda produkter direkt i vår butik.

Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveranstider blir leveranstiden den samma som för den produkt som har längst leveranstid. Dvs. vi inväntar att din order är komplett innan leverans sker så länge ingen annan överenskommelse finns.

Fraktalternativ

Fraktsätten som anges på hemsidan är endast inom Sverige och varierar beroende på hur skrymmande din order är samt leveransadress.

Fraktalternativ inom Storstockholm (egen bil):

  • Fri frakt till tomtgräns/trottoar
    Leverans sker med våran egen bil i Stor-Stockholm. Om du valt ”Frakt till tomtgräns” levereras din order till angiven leveransadress, förutsatt att lastbil kan ta sig fram.
  • Inburet (tilläggskostnad á 690 kr) Leverans sker med våran egen bil i Stor-Stockholm. Om du valt ”Inburet”levereras din order till angiven leveransadress, förutsatt att lastbil kan ta sig fram. Därifrån bär sedan vår personal in varorna i sitt originalemballage i den mån det är möjligt.
  • Inburet, monterat och emballage till återvinning(tilläggskostnad á 1690 kr).
    Leverans sker med våran egen bil i Stor-Stockholm. Om du valt ”Inburet, monterat och emballage till återvinning” levereras din order till angiven leveransadress, förutsatt att lastbil kan ta sig fram. Därifrån bär sedan vår personal in varorna, monterar och ställer på anvisad plats. Emballaget tar vi med oss till återvinning. Vi monterar inte väggfasta möbler (tex stringhyllor) eller belysning som skall fästas i tak eller vägg (pendlar/plafonder osv.)

Obs! Inbärning och montering rekommenderas särskilt vid leverans av möbler för att säkerställa att varan hanteras rätt och inte skadas vid leverans.

 

Fraktalternativ i övriga Sverige (utanför Storstockholm)

  • Frakt till tomtgräns/trottoar i samarbete med någon av våra logistikpartners (690 kr). Vissa mindre varor går att skicka som postpaket utan kostnad. Kontakta oss för mer information.
    Fri frakt för varor med ett värde över 10 000 kronor.

Framkomlighet

Du som kund ansvarar för att det är goda förhållanden vad gäller framkomlighet för att lossa gods vid leveransadressen. Om tex inbärning inte är möjligt p.g.a. tex snö på uppfart eller tomt ligger ansvaret inte på oss att skotta er uppfart.

Hämta själv

Du kan även välja att hämta din vara hos oss. Vår adress är Malmviks Gårdsväg 6, 178 93 Drottningholm. Kontakt

Leveranstid

En stor del av våra varor tillverkas på beställning mot kundorder, därför ger vi vid ordertillfället endast en uppskattad leveranstid på dessa varor. När order är lagd till leverantören så får vi en mer aktuell uppskattning av leveranstiden.

Vi kontaktar er för att meddela den aktuella leveranstiden för er order.

I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig Ekerö Innemöbler AB rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.

Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan råda över men vi kommer alltid att göra allt vi kan för att du som kund skall få dina varor inom den tidsperiod vi angivit vid köptillfället.

Upphämtning i butik och lager

Beställning till butik kan upphämtas efter överenskommelse efter det att du gjort beställningen. Ekerö Möbler informerar alltid per mail eller telefon när varorna finns att hämta. Produkterna lämnas ut till dig vid uppvisande av Orderinformation, om du valt att betala vid uthämtande betalar du för din beställning i butiken.

Leverans längs lantbrevbärarlinjer och i ö-bebyggelse

Om din leverans är längs lantbrevbärarlinjer samt ö-bebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas. Båtavgifter och leverans via båt ingår ej utan bekostas samt arrangeras av mottagaren.

Leveransförsening

Uppstår en leveransförsening har du som kund rätt att häva detta avtal utan kostnad.

I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål dvs varor med leveranstid längre än två veckor och Ekerö Innemöbler AB inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och Ekerö Innemöbler AB insåg eller borde ha insett detta.

Transportrisk

Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att Ekerö Innemöbler AB står för transportrisken tills försändelsen har nått dig.

§8. Ångerrätt och återköp

Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans.

Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Leveranskostnaden för returen står du själv för och varan returneras i originalförpackning. Förpackningen och varan ska vara i samma skick som när du fick den. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela Ekerö Innemöbler AB och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till Ekerö Innemöbler AB utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar.

Vid köp av vara specialtillverkad eller på annat sätt anpassad för dig gäller inte ångerrätten. Tex produkt i specifikt tyg, färg eller varor med leveranstid längre än två veckor.

När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer Ekerö Innemöbler AB genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att Ekerö Innemöbler AB mottagit de produkter kunden återsänt. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt kan komma att göras på återbetalningen. I det fall beställning gjorts mot faktura som ännu inte betalats kommer fakturan makuleras. Skulle du som kund återlämnar färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar. Redan debiterad frakt och eventuella tilläggstjänster återbetalas ej.

Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt

Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage och montering/felaktig montering. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot Ekerö Innemöbler AB för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av Ekerö Innemöbler AB i varje enskilt fall.

Om köpet avser en tjänst vars fullgörande påbörjats med kundens medgivande under ångerfristen har Ekerö Innemöbler AB rätt till skälig kompensation med en proportionerlig andel av totalpriset för den del av tjänsten som utförts.

Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Produkter som tillverkats eller ändrats särskilt på kundens begäran eller som på annat sätt fått en särskild prägel.
-Produkter som riskerar att förstöras, förbrukas eller väsentligt försämras under ångerfristen.
-Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.

Förfarande vid ångerrätt

Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela Ekerö Innemöbler AB om att du önskar ångra köpet. Följande formulär kan också användas som mall för meddelade om ångerrätt. Klicka här för att komma till formulär på Konsumentverkets webbplats.

Kontaktinformation
Ekerö Innemöbler AB
Box 256
178 24 Ekerö
E-post: support.inne@ekeromobler.se
Telefon: 08-56034040

Nyttjande av ångerrätt

För att nyttja ångerrätten, vänligen kontakta oss via e-post på: support.inne@ekeromobler.se eller på telefon på: 08-56034040.

Retur av produkter

Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.

§9. Reklamation

Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Ekerö Innemöbler AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.

Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. Ekerö Innemöbler AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund av reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av Ekerö Innemöbler AB. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera parten utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall Ekerö Innemöbler AB skall företa ny leverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden

E-post: support.inne@ekeromobler.se eller telefon: 08-56034040.

Reklamationsvillkor för Näringsidkare
Om en produkt avviker från vad som har avtalats mellan kund och Ekerö Innemöbler AB eller på annat sätt uppvisar fel som Ekerö Innemöbler AB ansvarar för har kunden rätt att i första hand få felet avhjälpt och i andra hand produkt utbytt på Ekerö Innemöbler AB s bekostnad. Rätt att reklamera fel gäller bara om felet är ursprungligt, Ekerö Innemöbler AB ansvar är begränsat till värdet på den felaktiga produkten. Fel i produkt skall meddelas inom 20 dagar från leverans genom att kontakta Ekerö Innemöbler AB via e-post på support.inne@ekeromobler.se eller på telefon 08-56034040.

Särskilda villkor för näringsidkare:
-Eventuell skada eller annan kostnad som orsakats av felaktig produkt ersätts ej av Ekerö Innemöbler AB.
-Kunden skall påvisa att felet är ursprungligt.
-Eventuell montering av produkten får ej ha skett efter det att felet uppmärksammats.
-Produkten får ej ha använts eller på annat sätt brukats av kunden efter det att felet uppmärksammats.
-Originalförpackningen skall sparas och i övrigt hållas i oskadat skick.

Garantier

Vissa produkter omfattas av garantier utöver reklamationsrätten. Dessa garantier varierar i omfattning från leverantör till leverantör.

  • Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.
  • Garantier gäller inte vid skada orsakad av olyckor eller oaktsamhet.
  • Faktura/kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

Retur vid reklamation eller garantiärende

För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.

§10. Returer

Vid retur av produkter eller material till Ekerö Innemöbler AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Ekerö Innemöbler AB rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till Ekerö Innemöbler AB bär du som kund också ansvaret för skadan.

Vid återsändande av produkter till Ekerö Innemöbler AB är du ansvarig för att produkterna når Ekerö Innemöbler AB i oskadat skick. Ekerö Innemöbler AB rekommenderar att kunden använder spårbar försändelse vid retur.

För att returnera produkter skall du alltid kontakta Ekerö Innemöbler AB.

Du som kund kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan.

Returadress:

Ekerö Innemöbler AB
Malmviks Gårdsväg 6
178 93 Drottningholm
Sverige

Återbetalningar

Ekerö Innemöbler AB återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.

§11. Förbehåll

Återtagandeförbehåll

Samtliga produkter är behäftade med återtagandeförbehåll tills det att kunden fullgjort sina skyldigheter som följer av detta avtal. Det innebär att äganderätten övergår på kunden i samband med att kunden fullgör sina skyldigheter som följer av avtalet. Kunden har därmed ej rätt att konsumera, nyttja, sälja eller på annat sätt vidta åtgärd innan äganderätten övergått på kunden som förhindrar att produkterna kan återtas av Ekerö Innemöbler AB.

Hävningsförbehåll

Ekerö Innemöbler AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall väsentliga fel eller uppgifter om kvantitet har uppstått på webbplatsen. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Ekerö Innemöbler AB.

Ändringsförbehåll

Ekerö Innemöbler AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på webbplatsen, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan Ekerö Innemöbler AB och kund.

Ansvarsförbehåll

Ekerö Innemöbler AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, Ekerö Innemöbler ABs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.

§12. Ansvarsbefrielse

Force Majeure

I händelse av myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Ekerö Innemöbler ABs kontroll och som Ekerö Innemöbler AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall Ekerö Innemöbler AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall Ekerö Innemöbler AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

Externa länkar

Ekerö Innemöbler AB ansvarar ej för eventuella problem med kundens mjuk- eller hårdvara som uppstår på grund av att kunden nyttjat externa länkar som är publicerade på https://www.ekeromobler.se.

Reservation för prisfluktuationer eller andra handelshinder

Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där Ekerö Innemöbler AB inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har Ekerö Innemöbler AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Ekerö Innemöbler AB.

Reservation för skatte- och avgiftsförändringar

Vid väsentliga skatte- eller avgiftsförändringar, som är av stor betydelse för förutsättningarna för detta avtal, har Ekerö Innemöbler AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Ekerö Innemöbler AB.

Reservation för leveransförsening utanför Ekerö Innemöbler ABs kontroll.

Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför Ekerö Innemöbler ABs kontroll, skall inte Ekerö Innemöbler AB anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Ekerö Innemöbler AB såvida inte annat särskilt avtalats mellan Ekerö Innemöbler AB och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.

§13. Personuppgifter och sekretess

Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till Ekerö Innemöbler AB kommer att lagras och behandlas i digitalt format. Ekerö Innemöbler AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med GDPR.
Kundens uppgifter kommer att användas av Ekerö Innemöbler AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet samt i marknadsföringssyfte från bolagets sida.

Personuppgiftsansvarig:

Ekerö Innemöbler AB (Org. SE556597404401)
Box 256
17824 Ekerö

Kunduppgifter som lagras:

-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Köphistorik hos Ekerö Innemöbler AB

Vilka vi delar din data med
Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till tredje part och nyttjas i de syften som anges nedan:

  • Avtalspartner inom betalningstjänster i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet. Läs mer under §5. Betalning
  • Avtalspartners inom logistik (transportör) i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet.
  • Google, analys och marknadsföring. mer om Googles integritetspolicy här.
  • Facebook, analys och marknadsföring. hittar du här.
  • Vårt webbhotell Levonline AB. Deras dataskyddspolicy kan du läsa här.

Registerutdrag:

Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.

Avregistrering av kunduppgifter:

Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos Ekerö Innemöbler AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att Ekerö Innemöbler AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.

Analys & marknadsföring

Vi samlar på vår hemsida in data för att analysera trafik och beteendemönster hos dig som besöker sidan. Datan innehåller information från din dator och webbläsare, inklusive din IP-adress, uppgifter om programvara och hårdvara och den begärda sidan. Detta gör vi för att förbättra vår hemsida och intressantare för dig som användare. Informationen används även för att ge dig relevanta annonser på Facebooks- och Googles plattformar.

Du kan läsa mer om Googles integritetspolicy här.Vi sparar analysdata från Google Analytics i 38 månader.

Facebooks integritetspolicy hittar du här.

Om du inte vill att din data analyseras av Google kan du läsa mer om hur du undviker det här. Vill du hindra spårning från Facebook kan du läsa mer här.

Kontaktformulär

De kontaktuppgifter (namn och mailadress/telefonnummer) du skickar till oss via våra kontaktformulär raderas efter 12 månader.

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om du har besökt den andra webbplatsen.

Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Vår produktkatalog är ett exempel på inbäddat innehåll. Den tillhandahålls av Architonic. Läs nedan om deras hantering av dina personuppgifter.

Hantering av personuppgifter (Architonic)
i vissa fall kommer dina uppgifter att överföras till Architonic AG via Virtual showroom för behandling av förfrågningar. I sin tur vidarebefordrar Architonic AG dessa uppgifter till berörd oss om detta är nödvändigt för att behandla begäran i fråga. Endast de uppgifter som är nödvändiga för att behandla syftet i fråga kommer att vidarebefordras.
Architonic AG använder sessionscookies för att säkerställa optimal användning av favorit verktyget och-formulären. Den här informationen lagras temporärt under en session. Användaren avslutar en session genom att avsluta webbläsaren.

Användning av Google Analytics (Architonic)
Architonic AG använder Google Analytics i sitt virtuella showroom. Detta är en webbanalystjänst för Google Inc, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Google Analytics använder cookies, som lagras på din dator, för att göra en analys av hur webbplatsen används. Informationen som bestäms av dessa cookies (tid, plats, sidor som nås och anonymiserad IP-adress) skickas till Google och lagras i USA. Google använder informationen för att utvärdera användningen av Virtual showroom och skapa rapporter för Architonic AG. Google erbjuder ett verktyg för att inaktivera Google Analytics på de vanligaste webbläsarna: https://tools.Google.com/dlpage/gaoptout?hl=en

Ansvar

Vi som ansvarar för att dina personuppgifter hanteras är Ekerö Innemöbler AB, organisationsnummer 556597-4044, Box 256, 178 24.

Vår webbplatsadress är: https://ekeromobler.se/innemobler

§14. Övrigt

Polisanmälan

Ekerö Innemöbler AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.

Diskrepans mellan olika publikationer

Om det föreligger skillnader mellan olika publikationer, skall de uppgifter som har publicerats senast anses ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.

Immaterialrätt, logotyper och varumärken

Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan Ekerö Innemöbler AB uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

Informationens syfte

All information på webbplatsen, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. Ekerö Innemöbler AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.

Cookies

Cookies, ”kakor”, är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookiefiler:

Session cookies: ”Sessionskakor” sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda på hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.

Persistent cookies: ”Permanenta kakor” sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

Tvist

Vid eventuell tvist skall talan väckas vid Stockholms tingsrätt om kunden är näringsidkare eller annan juridisk person. Om kunden är privatperson och ingått detta avtal för privat konsumtion skall tvist prövas hos Allmänna reklamationsnämnden. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer Ekerö Innemöbler AB följa nämndens beslut.